Pages

Saturday 17 March 2012

Sambutan Maulidur Rasul

Hari yang ditunggu-tungukan sudah tiba...
''Sambutan Kelahiran Rasulullah S.A.W!!''

Di pagi hari yang indah ini,SHAKS telah mengadakan sambutan Maulidur Rasul dengan gemilangnya! Pada awal pagi, pelajar telah diminta berkumpul di hadapan surau sebagai persediaan sebelum perarakan. Perarakan ini bukan sahaja disertai oleh guru,malah pengetua serta para jemaah dari Damansara! Ha! Betapa meriahnya sambutan pada tahun ini. Sehinggakan jiran kita di Damansara pun mahu bergabung bagi perarakan Maulidur Rasul. Inilah menunjukkan kekuatan dan keutuhan umat Rasulullah yang begitu cintanya terhadap Rasulullah S.A.W!

Terima kasih diucapkan kepada para pelajar serta guru yang membantu menjayakan majlis sambutan ini. Begitupun trek sepanjang 5.5 km,namun pengetua , guru-guru SHAKS serta Pak Cik Kamal masih gah berarak mengikuti pelajar walau usia makin meningkat. Perarakan ini dijalankan mengikut unit beruniform masing-masing. Ekoran itu, setiap unit bakal bersaing untuk mendapatkan mata/point bagi unit masing-masing dalam perarakan tersebut. Dari segi aspek nilai kerjasama,pakaian,banner serta kekemasan juga diambil kira. Berikut merupakan babak-babak perarakan tersebut berlangsung. 



Selanjutnya,sambutan ini diteroskan lagi dengan ceramah dari ustaz jemputan luar. Ceramah tersebut adalah secara 'live' melalui saluran radio. Pelbagai hadiah disediakan bagi pemenang kuiz serta perarakan sambutan ini. Dengan ini saya akhiri entry kali ini.